Page 1 of 1

Upozornění na objednávku

Posted: 15 Oct 2019, 15:02
by Dimnet
Hezký den, mám takový dotaz možná triviální, ale zkusím to. Potřebuji upozornění na příchozí objednávky online v reálném čase místo toho abych se koukal na maily. Příkladem Phoca Cart používám pro objednávky pití a jídla na stůl aby servírka nemusela chodit ke stolu. Mám udělané zákazníky 1 až 15 kde si přihlásí a pak už vybírají produkty co jsou v menu. Ale výstup upozornění od přihlášeného zákazníka mí přijde rozděleně do mailu, ale potřebuji aby buď v administraci byl třeba refresh po 30 vteřinách se zvukem nebo to vymyslet dlaždicově stůl 1 až 15 kde by bylo vidět jaký stůl si co objednal. Zkoušel jsem snad vše v Outlook dělat upozornění ale to mi chodí pouze do jednoho okna. Nebo nějaký solidní notifikátor který by rozdělil příchozí emaily a zobrazoval ve vyskakovacích oknech. Nápady rady vítám :-) Dan

Re: Upozornění na objednávku

Posted: 18 Oct 2019, 16:43
by Jan
Ahoj, tohle téma je trochu složitější a všeobecně se používají websockets ( https://www.youtube.com/watch?v=K5wqiVTsAq4 ) nebo javascript smyčka.

Příklad:
- jedna instance je u zákazníka
- druhá je u číšnice - ta má otevřené okno, kde javascript funkce např. každých 30 sekund kontroluje nějaký skript - v našem případě by to byla tabulka objednávek v databázi. Takže javascript zavolá např. každých 30 sekund ajax dotaz přímo do databáze na seznam objednávek (řazený podle času) a ten se prostě každých 30 sekund vypisuje na obrazovku.

Samozřejmě tohle vše je potřeba udělat přímo podle svých potřeb.

Kdybych to dělal, pravděpodobně bych ve frontendu udělal nový view pro číšnici, kde by se přihlašovala a viděla tam aktualizovaný seznam objednávek (připadně bych ještě přidal tlačítko pro manuální reload) :idea:

Re: Upozornění na objednávku

Posted: 19 Oct 2019, 19:07
by Dimnet
Ahoj Honzo, no něco takového aby se u číšnice ukazovaly objednávky s náhledem a nemusela být přihlášená v administraci joomly a otevřené okno s objednávkami. Nevím zda by to bylo jednodušší něco vymyslet .

Re: Upozornění na objednávku

Posted: 20 Oct 2019, 14:46
by Dimnet
Ahoj Honzo, teď jsem zkoušel dát ve forntendu view pro administrátora ale samozřejmě se mi ukazují objednávky pouze co vytvořil admin. Kdyby to šlo aby admin nebo po přihlášení účtu číšnice viděl objednávky od všech stolů a reload po 30s se zvukovou signalizací. Jinak mě nějak nenapadá jak to udělat. Dan

Re: Upozornění na objednávku

Posted: 20 Oct 2019, 21:27
by Dimnet
Ahoj Honzo, tak jsem se koukal do databaze abych vytáhl data co jsou třeba ve fakture nebo objednávce ale nemohu to najít. Třeba by to chtělo modul kde by bylo ve výsledku stůl 1 (zákazník 1) a na něm po reload 30sek vidět náhled objednávky aby to bylo vidět třeba jen pro uživatele číšnice na baru. Ale nevím jak vytáhnout data z tabulky kde jsou tyto info. Budu rád za pomoc klidně i přihodím korunu. Dan

Re: Upozornění na objednávku

Posted: 21 Oct 2019, 12:55
by Jan
Ahoj, ano, na to by bylo potřeba nějaký nový view. U těch informací to samozřejmě není tak jednoduchý, pokud zákazník přidal jen nějakou položku, neznamená to, že je uložená v objednávkách, pokud není položka kompletně obejdnaná, pak je uložená jen v košíku. Tedy záleží na tom, kdy chceš mít informaci a jak je to celé dělané. Jestli zákazníci rovnou objednávají tím, že zcela ukoční objednávku, nebo pouze tím, že vloží něco do košíku?

Re: Upozornění na objednávku

Posted: 21 Oct 2019, 13:04
by Dimnet
Ahoj Honzo, moje představa je ta že zákazník se přihlásí ve fronendu a má možnost objednat položky restaurace. Každý stůl má své přihlášení tudíž 15 stolů tzn 15 přihlášení. Výstup objednávek jsem dal na status dokončení avšak to chodí na email. U přihlášení číšnice bych potřeboval aby viděla že stůl 1 až 15 si objednal třeba pivo a viděla to v kolonkách nebo boxech a tlačítko třeba objednáno. Tento stav zákazník vidět nemusí. Samozřejmě by byl dobrý reload po 30 sec. Dám ti přístupy na stránky do zprávy. Aby jsi se mohl na to kouknout. S finanční částkou mého výmyslu počítám :-)

Re: Upozornění na objednávku

Posted: 21 Oct 2019, 17:48
by Jan
Ahoj, já momentálně nejsem z časových důvodů schopen se na to podívat :-(

Jestli jsem to dobře pochopil, číšnice potřebuje vidět věci, který byly "vloženy do košíku" a ne jen objednávky.

Pak prostě musí být vytvořený nový views:

- zobrazení všech položek objednaných od všech zákzaníků
- případně zobrazení všech dokončených objednávek.

Ajax s nějakou 30 sekundovou dobou nebo podobně je věc, která se dá udělat za pár minut, ovšem to je jen špička ledovce, pro tohle se prostě musí vytvořit kompletní view, kde 96% času zabere tvorba to view a těch 4% pak to, aby se to view po nějakým čase aktualizovalo. :idea:

To view musí být něco jako je v administraci přehled zákazníku, co něco objednali, nebo co si jen dali věci do košíku, atd.

Image

kde, ale vidíš všechny košíky např. na rozkliknutí nebo najednou :idea:

EDIT: Přemýšlím nad takovou vlastností, ale těžko říct, je zde hodně otázek, zda implementovat takovou funkci jako samostatnou, nebo ji nějak propojit s POSem, atd., atd. :idea: