Page 1 of 1
Objednávka končí v spame (gmail)
Posted: 16 Sep 2022, 17:03
by mti
Ahoj,
generovaný e-mail košíkom s objednávkou u klienta, ktorý používa gmail končí v spame.
Dá sa to nejako nastaviť aby generované e-maily s objednávkami alebo faktúrou nekončili v spame u Gmailu?
Bežne odoslaný e-mail je na gmail v doručenej pošte.
Ďakujem
Re: Objednávka končí v spame (gmail)
Posted: 16 Sep 2022, 23:56
by Jan
Ahoj, toto asi není otázka na Phoca Cart (protože ten neposílá emaily), ale na hosting. Tuším, že hosting musí mít zapnutné nějaké dvě speciální nastavení: SPF a DKIM. Účastnil jsem se nějaké diskuze, kde to technici probírali. Je to novější záležitost, kdy si Google žádá, aby odesílací servery toto nastavění měly. Ale nejsem v tom odborník, nemá bohužel více detailnější informace.
Re: Objednávka končí v spame (gmail)
Posted: 19 Sep 2022, 09:28
by mti
Preverovali sme to s poskytovateľom hostingu a po dôslednej kontrole nastavení nám tvrdia u hostingu, že u nich je to v poriadku.
Zároveň sme to preverili i tak, že sme v poštovom klientovi vytvorili e-mail a odoslali ho z rovnakej e-mailovej adresy (ako odchádza objednávka) rovnakému klientovi a tento e-mail mu prišiel v G-maily do doručenej pošty.
Podpora hostingu nám ešte navrhla skúsiť preveriť možnosť, či by sa v generovanom e-maily na chvíľu dal vypnúť odkaz "Powered by Phoca Cart"?
Lebo vraj G-mail môže i správy z odkazmi na iné domény vyhodnotiť ako spam.
Re: Objednávka končí v spame (gmail)
Posted: 19 Sep 2022, 14:47
by Jan
Ahoj, jak jsem psal výše, mé zkušenosti, co se týče doručování emalů a Gmailu, jsou o tom, že to bylo vždy o nastavení SPF a DKIM (a bylo jedno, jestli to byl email z Joomly, nebo z jiné části). Phoca Cart je používán na celém světě a denně se pošle přes Joomlu s obsahem Phoca Cart stovky možná tisíce emailů a to, že by odkaz v emailu mohl zapřičiňovat takové problémy, je vysoce nepravděpodobné.
Lebo vraj G-mail môže i správy z odkazmi na iné domény vyhodnotiť ako spam.
Pokud by k tomuto byl nějaký zdroj, bylo by to velmi zajímavé čtení. Osobně si myslím, že je to vysoce nepravděpodobné, to by pak v podstatě každý (i třeba aktivační email) končil ve spamu. V podstatě by 95% veškeré emailové komunikace končilo ve spamu.
Gmail dokonce nemá ani problém, když mu takových emailů v rámci testu příjde několik do minuty (pořád stejných opakujících se):
Opravdu těžko říct, zkusit je samozřejmě nutné vše, tedy, třeba upravit emailový výstup, apod. Co se týče odstranění patičky, více informací na info[at]phoca[dot]cz
Re: Objednávka končí v spame (gmail)
Posted: 19 Sep 2022, 16:01
by Jan
Testuji to teď na různých serverech a vše všude OK:
Re: Objednávka končí v spame (gmail)
Posted: 19 Sep 2022, 17:11
by mti
Tak som to ešte vyskúšal s ďalším g-mailom a ten prešiel v poriadku.
Tak to bude už zrejme v poriadku.
Ďakujem za rýchlu ochotu vždy pomôcť.
Re: Objednávka končí v spame (gmail)
Posted: 19 Sep 2022, 19:39
by Jan
OK